Friday 6 January 2012

Het vertrek van Maeterlinck

Vorig jaar vroeg Michaël Vandebril (foto Koen Broos) me om videogedichten te maken bij enkele van zijn gedichten uit 'Het Vertrek Van Maeterlinck' (De Bezige Bij, 2012)

Graag.

In afwachting van het verschijnen van de bundel (en als vingeroefening) maakte ik al enkele video's die konden dienen als ondersteuning bij lezingen van Michaël op 'Crossing Border' en 'Aanbevelingen voor een nog beter leven'.
Een eerste videopoem (De droom van de trappen) voor een ouder gedicht uit BOEST, leverde al een buitenlandse screening op.

Nu is het eerste filmpje voor 'Het vertek van Maeterlinck' op komst.

de basistrack is al klaar:
First Love (Het vertrek van Maeterlinck)

Voor de beelden heb ik gekozen voor structuren; bakstenen, stoeptegels, voorbijrijdende auto's.

Beweging.
 
 
 
 
Het totaal geeft een beeld van een stad enerzijds, beweging (vertrek) anderzijds. 
 
Onderweg.
 

 
Maar ik heb ook gekozen voor 'het vertrek 'en de daaraan gepaarde twijfel. 

Verdriet.







Alle beeldmateriaal heb ik zelf gefilmd in het najaar van 2011.
De afwerking van het geheel is in zijn laatste stadium...resultaat mag u verwachten in de loop van januari.

No comments:

Post a Comment