Thursday 4 August 2011

What do animals dream? Remake/Remodel.

In een bericht eerder deze maand had ik het over de wens om een andere versie te maken van "What do animals dream?

Navraag gedaan bij Yahia Lababidi of ik zijn gedicht opnieuw mocht voorzien van beelden.
Dat mocht. Gelukkig, want ik had al een idee, en beelden, en geluid, en...


En toch heeft het even geduurd.
Vertrokken van het idee dat het 'minder experimenteel' moest zijn, maar wel 'zeer dromerig', 'minder nerveus', maar wel 'ijler', 'minder beeldrijk', maar 'krachtiger', had ik het mezelf niet direct gemakkelijk gemaakt.
Veel geschrapt. Idee na idee, beeld na beeld.
Het enige dat uiteindelijk overbleef was het idee van de bomen. En het licht.
Veel bomen en veel licht.

Ja, Alice in Wonderland is niet ver weg (in mijn eigen verbeelding toch niet).
En ja, het is toch weer behoorlijk experimenteel (geworden).

Enfin,...
't Is klaar.

What do animals dream?



Gedicht en stem: Yahia Lababidi
Stem (fluister): Arlekeno Anselmo
Concept, montage, bewerking en muziek: Swoon
met dank aan: Hakusuikai, Crisis Chronicle Press

No comments:

Post a Comment