Wednesday 9 March 2011

The Art of Storm-riding

Gedichten van Yahia Lababidi: deel 5 (ook al is deel 4 nog in 'productie)

Ik had al een tijdje een muzikaal brouwsel liggen met de titel; Glazen Muren. Toen ik de gedichten van Yahia aan het doorlezen was....
Glazen Muren


Iets in mij (een storm van beelden bestaande uit spiegels, spiegelbeelden, een schilderij van Anselm Kiefer, een regenstorm) zegt me dat dit muziekje wel eens zou kunnen passen bij het gedicht 'The Art of Storm-riding.

The Art of Storm-riding

 I could not decipher the living riddle of my body
put it to sleep when it hungered, and overfed it
when time came to dream

I nearly choked on the forked tongue of my spirit
between the real and the ideal, rejecting the one
and rejected by the other

I still have not mastered that art of storm-riding
without ears to apprehend howling winds
or eyes for rolling waves

Always the weather catches me unawares, baffled
by maps, compass, stars and the entire apparatus
of bearings or warning signals

Clutching at driftwood, eyes screwed shut, I tremble
hoping the unhinged night will pass and I remember
how once I shielded my flame.



Alvast enkele beelden uit de eerste schuchtere pogingen tot het verzamelen en bewerken van die storm beelden...

De rest volg waarschijnlijk...

No comments:

Post a Comment