Friday 16 September 2011

Everything Simple Becomes Complex

Howie Good behoeft bij de regelmatige bezoekers van dit schrijven en bij de kijkers van mijn filmpjes geen introductie meer. Het is ook geen geheim dat de woorden van Howie mij bovenmaats intigeren en triggeren.

Op de website van Qarrtsiluni vond ik een opname van 'Everything Simple Becomes Complex', voorgelezen door Howie zelf.

Everything Simple Becomes Complex

The phones are dead, our children, unreachable,
unless that’s one of them crying in the street.

Everything simple has become complex.
I should’ve known we’d be abandoned

to vandals and the weather,
and, before heartbreak had vaporized,

admitted to the priesthood of grief,
but my thoughts were taken up with other things,

the advantages of probity versus confession.
Now the three-legged black dog next door,

moved by the poor moon’s blistered face,
growls all night in grisly sympathy.

Trouw aan de titel heb ik een filmpje samengesteld uit allemaal 'mislukte' beelden.
Intro's van opnames, out-of-focus-shots, 'mijn-camera-staat-nog-op-handbewegingen',...enfin zo van die dingen die ik nooit weg kan gooien. Allemaal simpele dingen.
Niets bewerkt, allen zwaar geknipt en geplakt. Door mekaar gehusseld. Complex.

De muziek die ik gebruikt heb was een track die ik eerder deze week had gemaakt,
New Thoughts on an old sore

Veel meer is daar niet aan toe te voegen.
Het spreekt voor zichzelf; 'Everything Simple Becomes Complex'.

Enfin...'t is klaar.

Everything Simple Becomes Complex



Woorden en stem: Howie Good
Camera, montage en muziek: Swoon

No comments:

Post a Comment