Dat ben ik.
Opgetogen omdat een eerdere samenwerking resulteerde in een idee.
Opgetogen om dat we op onze 'call for submissions' een geweldige respons kregen.
Meer dan 30 dichters vertrouwden ons hun woorden toe.
Een serieuze stapel gedichten om te lezen, proeven.
Er volgde intensief mailverkeer weg en weer tussen de verschillende tijdzones.
'Dit wel, dit niet...dit klinkt lekker, dit niet, dit is goed...maar moeilijk, dit is moeilijk...maar goed...'
Hoewel we eerst drie gedichten van 1 dichter wilden bewerken, konden we sommige 'overeenkomsten' niet negeren.
Een keuze werd gemaakt. 3 gedichten. 3 dichters, ook. Het wordt een triptiek met (opnieuw) 3 verschillende dichters, die los van elkaar gedichten hebben geschreven die mekaar kunnen opheffen. Verdiepen.
The lights are on in the museum (from Complex Machinery) - David Tomaloff
Sunday Services - Lisa Cihlar

When I Don't Love You Anymore is a Wasp - Donna Vorreyer
Parasitic, predatory, she flaps two sets of wings
against my tongue, builds a papery nest that absorbs
my saliva, sucks my mouth dry. I stutter out nonsense
to avoid the prick of her ovipositor, its paralytic venom.
It would be easy to avoid this. It would be easy to gag her
out, separate her thorax with my teeth, silence her buzz,
but she is insistent. She wants me to spit her with wild
velocity, stinger first, straight into your patient face.
Propolis wordt de titel van de triptiek. Nic sebastian heeft de drie gedichten al ingelezen. Kathy McTavish werkt aan een passende track en ik ben al volop aan het werk met storyboards en beelden.
Later ongetwijfeld meer hierover.
Opgetogen was ik ook (zeer) over het nieuws dat ik geselecteerd ben voor Park Magazine.
Park Magazine is een ambitieus jong magazine met aandacht voor alle vormen van beeldende kunst.
Hun volgende nummer wordt een thema-nummer rond 'crisis'.
3 van mijn films op basis van woorden van Howie Good haalden dus die selectie.
Opgetogen dus.
No comments:
Post a Comment