Enkele maanden geleden maakte ik voor 't eerst een filmpje naar een gedicht van H.K. Hummel.
Ondertussen haalde dat filmpje, deel van deze triptiek, de selecties bij festivals in Riga en Vancouver.
'On Edward Hopper's Automat' kwam uit Handmade Boats, het eerste audio chapbook van Whale Sound.
Uit diezelfde collectie komt ook het gedicht 'Fear, then Oblivian', opnieuw fantastisch gelezen en geïnterpreteerd door Nic Sebastian, die zelf ook pittige filmpjes maakt tegenwoordig.
Je kan het gedicht hier beluisteren.
Fear, then Oblivion
Without philosophy, one must contend with the immediate
tragedy of a chipped dish.
The jerk and snap of reflex is initial, instinctual, protective.
Flinch and the third eye blinks shut.
Squinting, we watch the thinnest wedge of the world
and call it complete.
The cat, at rest in my lap, jerks alert at each surprise sound,
then settles in again. One must relinquish each disturbance as it comes.
We fear and so refuse to witness what is ours:
love, mishandled love, indifference and little else.
A flurry of anchovies and broken water:
the transparent sea keeps invisible predators.
Helicopters circle the city, sending down a cataract roar
as searchlights displace the night.
Alarms caterwauling this way and that
demarcate the distance between ourselves and new disasters.
Cataclysm does not have to be our offspring.
I will not mother mayhem.
Borne of upheaval, the mountain draws in its clouds,
but keeps its many sheer faces above the cloud-line.
This heart, this mind, these hands, if open, can hold and mend—
if clenched, can only seize or dumbly pummel.
The moon levitates with unseen abandon.
What things refuse to reflect or release?
Holes in the universe. Voids.
Such black matter is not just in space.
Ik wil graag proberen om ook dit gedicht te voorzien van beelden en geluid.
Een voorlopige track is er al.
18% Paranoid
H.K. Hummel gaf me de toestemming om ermee aan de slag te gaan.
De zoektocht naar beelden is begonnen.
Denk chaos, poppen, geloofsmirakels,...
Resultaat hopelijk over onafzienbare tijd.
No comments:
Post a Comment